Kategoriler

Okul Öncesi Çocuk Kitapları

okul Öncesi Çocuk KitaplarıOkul Öncesi Çocuk Kitapları

Okuma ve yazmayı çocuk ilkokulda öğrense de, çocukla kitap ilişkisi erken yaşta başlar.

Okul öncesi çocuk kitaplarında her yaş dönemi için hazırlanmış kitaplar vardır. Yaş dönemine uygun kitaplar seçilmesi gerektiği gibi, bu kitapların hazırlanmasını sağlayan yazar-çizer-yayıncı bütünlüğünde önemsenmesi gereken etkenler vardır.

Oldukça kötü kâğıda basılmış, özensiz çizilmiş resimli kitapları çocuğa sunarsanız, çocuğun biçimlenmesinde estetik olgusu doğal olarak kötü gelişir.

Bu konuda çocuk kitabı yazar ve çizerinin üzerine düşen önemli sorumlulukları vardır ve özünde bunun bilincinde olunması gerekir.

Çocuk, okul öncesine yönelik bir kitap resimlemesinde, kitabın resimlerine bakarken kendi yakın çevresinden bir şeyler görmek arayışında olduğundan bunu dikkate almalı ama, belli bir hayal gücünün oluşması için sınırlan hafifçe zorlamak da gerekir.

Çocuğun okuma ve resimleri inceleme bütünlüğünü bozacak grafik düzenlemelerinden, kitabın tasarımını yaparken kaçınılmasına dikkat edilmelidir.

Resim ve metin arasında bir kopukluk olmamasına özen gösterilmelidir. Aksi takdirde, bu kopukluk çocukta çelişkiler doğurabilir.

Renk seçiminde ise, genelde parlak ve canlı renkler çocukların ilgisini çekmekle beraber resimlenen kompozisyonun içeriği dikkate alınmalıdır.

Kitabı sevdirmek ve kitaplarla iç içe yaşamasını sağlayabilmek amacından hareketle çocuklara kitap aracılığı ile verilecek mesajların önemi kendiliğinden ortaya çıkmaktadır.

Kitabın metni olmasa bile, çizilen resimlerin de bir öyküsü, bütünlüğü olmalı ve öykü bir anlamda çocuğun kurgu gücüne bırakılmalıdır.

Ne anlatılmak, ne verilmek isteniyorsa, çocuğa bunun analizi iyi yapılmalıdır.

4.5 5 2
YORUM YAP ve PUANLA