Kategoriler

anaokulu yıllarında yaratıcılık

ANAOKULU YILLARINDA YARATICILIK

Yaratıcılık zekâda olduğu gibi her yaşta ve her insanda farklı şekillerde ve farklı miktarlarda bulunmaktadır. Bunun ortaya çıkması  artması yâda azalması harcanılacak efora bağlıdır. Yaratıcılığın gelişmesi için çocuklarla birebir ilgilnilmel, birebir başlarında bulunulmalı onların yeni şeyler üretmelerini desteklemeliyiz.

Zekâ ile yaratıcılık birbirinden farklıdır. Çok zeki olan bir çocuk canı istemediği için yaratıcı olamayabilir. Aileler bu durumda devreye girmeli doğru yönlendirmeler yapabilmelidirler. Fakat bu konuda yapılan yanlışlar çocukların yaratıcılığını baltalamakta çocuklarının daha çok kendine güvenemeyen pısırık bireyler haline gelmelerine sebep olmaktadır. Bunlardan bir tanesi gözetimdir. Çocuğu yedi yirmi dört takip ederek her yaptığını tenkit etmek en büyük yanlışlardandır. Çünkü çocuk birkaç kez yanlış yapacak sonrasında doğruyu bulacak ve böylece yanlışlarından tecrübe edinecek tekrarlamayacaktır. Ödüllendirmek de yaratıcılığı etkiler. Çocuğun doğal yaratıcılık süresi kendiliğinden olur bu süreçte devamlı olarak çocuğu ödüllendirmek yanlış yapmasına bağımlı hale gelmesine sebep olacaktır.  Yarıştırmak ta en büyük yanlışlardan bir tanesidir. Bir çocuğu devamlı olarak yarıştırırsanız ve herkesle kıyaslama yaparsanız çocuk kendinden yanlış yapınca nefret edecekdir ve bir müddet sonra her şeyden uzaklaşarak hiçbişey yapmak istemeyecektir. Çocukların gelişimini baltalamamak için ve mutlu olabilmeleri için bunlardan uzak durmalı ve doğal akışı içerisine çocukları değerlendirmeliyiz. Anaokulu sürecinde de faaliyetlerini yerine getirmeli yardımcı olmalı uğraşmalarını çaba göstermelerini sağlamalıyız. Bu şekilde çocuklar kendine güvenen yaratıcı bireyler olabilirler.

4.5 5 2
YORUM YAP ve PUANLA